Muziekreis door Amerika - dag 7

6 oktober 2016 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

Gisteren de dag waarvoor we deze reis naar Amerika maken, we gaan naar Graceland! We hebben de tour van 11.00 uur geboekt en aangezien Margreta en ik al om 5.30 uur de was hebben gedaan en koffie hebben gedronken zullen we vast en zeker op tijd zijn haha. We vertrekken om 10.00 uur bij het hotel en rijden naar de Elvis Presley Boulevard, dit is een kleine 15 minuten rijden, waar we ons polsbandje om krijgen en op de foto gaan. Dan gaan we het busje in en worden we naar het huis gereden, omdat we de VIP-tour hebben mogen we sneller naar binnen dan de andere mensen en dan begint het; met je I-pad om je nek loop je het huis binnen en dan stap je dus letterlijk in de wereld van The King. Dit is echt geweldig, de legende, de verhalen, alles je wordt er stil van en ik loop met dik kippenvel door alle openbaar gestelde ruimtes heen. Wat heeft deze man ontzettend veel gedaan en beleefd in de relatief korte tijd dat hij heeft geleefd. We bekijken zijn huis, autopark, gouden platen, kostuums, vliegtuig en het ongelooflijk enorme archief wat hij heeft achtergelaten. In principe is dit een tour van ca. 3.5 uur, wij zijn echt van 11.00 tot 17.00 uur ondergedompeld in de wereld van Elvis. Als we tenslotte weer naar de auto lopen moeten we natuurlijk ook even een blijvende boodschap achterlaten bij Graceland. We rijden met de auto naar Beale Street om daar even de sfeer te proeven, terwijl we daar lopen komen we toevallig bij het stadion van de Memphis Grizzlies. We kijken wat de kaartjes kosten en dit blijkt reuze mee te vallen, $12.00 per stuk, dus we pakken gelijk maar even een wedstrijdje mee. Wat is dit een geweldige dag geweest en dan te bedenken dat we nog geen eens op de helft van onze reis zitten, want dit was pas dag 7!

1. Mandy:
    7 oktober 2016
    Superleuk om mee te lezen!! Geniet ervan!