Muziekroute door Amerika - dag 8

7 oktober 2016 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

Na onze 'lange' dag gisteren doen we het vanochtend rustig aan, we gaan op het gemak ontbijten en bekijken daarna boven wat we vandaag gaan doen: Chuccalissa Indian Village, Sun Records, Lorraine Hotel, Mud Island en het Peabody Hotel staan op het programma. We beginnen met het indianendorp, dit is 35 km. vanaf hotel, daar aangekomen betalen we $6.00 pp om het te mogen bezichtigen tesamen met de tentoonstelling! Als we naar buiten stappen blijkt hier 1 indianenhut te staan en een groot plateau waarop men de goden kon aanroepen of iets dergelijks, verder is er werkelijk niets te zien wel kan je nog een wandeling van ca. 30-45 min. maken in ongeveer 32 graden. Wij slaan deze even over! We gaan terug naar de stad naar het Lorraine Hotel, daar waar Dr. Martin Luther King is neergeschoten, tevens is hier het National Civil Rights Museum gevestigd. Waar wij denken dat we redelijk snel door het museum zullen wandelen maakt dit zo'n indruk dat we hier ruim 2.5 uur blijven om alles goed te kunnen bekijken. Rond 16.00 uur gaan we richting het Peabody Hotel, hier lopen iedere dag om klokslag 9.00 en 17.00 uur 5 eenden over de rode loper. In de ochtend komen zij van het dakterras met de lift naar beneden om plaats te nemen in de fontein in de lobby alwaar zij de hele dag verblijven om dan aan het eind van de middag het ritueel te herhalen en dus weer over de rode loper naar de lift lopen om weer naar het dakterras te gaan! Wij waren erbij en hebben het zien gebeuren haha. Nu is het tijd om wat te gaan eten dus we lopen terug naar het Lorraine Hotel omdat hier een BBQ-restaurant zit waar we lekker gaan eten. Na het eten stappen we in de auto en rijden weer terug naar het hotel alwaar we met een kop koffie lekker op de kamer op ons bed gaan zitten. Zoals jullie zien hebben we dus nog niet alles gezien wat voor vandaag op de planning stond, dus morgen moeten we voordat we richting Nashville rijden nog het een en ander gaan bekijken. Nou ja dat is voor morgen, voor vandaag zeg ik welterusten en veel leesplezier. Groetjes van ons allemaal xxxxxxx

1. Liedewij:
    8 oktober 2016
    Hallo luitjes
    Wat een mooie indrukken allemaal, jullie hebben heel wat te verwerken straks als de reis achter de rug is. Groetjes en nog heel veel plezierxxx